מעצר שווא אלים אשה בת 50 ערב ראש השנה - קרית ביאליק ספטמבר 2014

מעצר שווא בערב חג: "גררו אותי על הרצפה" , אחיה ראב"ד , פורסם:  24.09.14 , ynet

דבורה עמר, אישה נורמטיבית ללא עבר פלילי, לא האמינה שזה קורה לה. שוטרים הגיעו לביתה, בעטו בדלת וביקשו לבצע חיפוש. כשהתנגדה, הפעילו כלפיה כוח ועצרו אותה. לאחר מכן היא שוחררה. במשטרה לא מתנצלים


 
 "הרסו לי את החג, לא בישלתי כלום, והילדים שלי פה איתי בבית החולים במקום להכין את ראש השנה". כך סיפרה בבכי דבורה עמר (50) מקריית ביאליק, שהוכתה הבוקר (ד'), נאזקה ונגררה על ידי שני שוטרים לאחר שהתנגדה לחיפוש בביתה. לדבריה, בתחנת המשטרה הודו כי מדובר בטעות בזיהוי.

במשטרה אומרים כי השוטרים פעלו על פי דין, מאחר שהתקבלו תלונות על סחר בסמים שהתנהל לכאורה בבית. בביתה של האישה לא התגלה דבר, והיא אינה חשודה כעת בשום עבירה.

תחילתו של הסיפור בשעה 9:00 בבוקר, אז התדפק על דלתה שוטר בבגדים אזרחיים. היא סיפרה כי כשהבינה שמדובר בשוטר הלכה להתלבש לפני שתפתח את הדלת, אך השוטר החל לבעוט בדלת. "לא הבנתי מה הוא רוצה, למה הוא משתולל ובועט בדלת. כשפתחתי לו הוא אמר לי שבא לעשות חיפוש, אבל לא הסכמתי, ניסיתי להתקשר למשטרה אבל הוא חטף לי את הטלפון מהיד והיכה אותי בפנים".

רגע המעצר
רגע המעצר

עמר מאשרת כי התנגדה לחיפוש ואף צעקה, וכן כי התנגדה כאשר השוטר כבל אותה באזיקים. "לא הבנתי למה עושים לי דבר כזה. לא הבנתי בכלל במה מאשימים אותי ובאיזה זכות רוצים לעשות לי חיפוש בבית. קיבלתי מכות בכל הגוף, נשבר לי האף, כולי דם", סיפרה בבכי. "כל השכנים והילדים שלי ראו איך גוררים אותי באזיקים בחדר המדרגות. כל הגב שלי כואב כי גררו אותי על הרצפה", סיפרה. "אני אישה רגילה, בחיים לא היה לי תיק במשטרה, אני לא מבינה איך עשו לי דבר כזה".

לאחר כחצי שעה בתחנת המשטרה, שוחררה עמר, ולדבריה השוטר שתקף אותה התנצל בפניה. "היא אמרה לו שהיא לא מקבלת את ההתנצלות ושתמצה איתו את הדין", סיפרה מור, בתה. "שוטר אחר אמר לנו שמדובר בטעות בזיהוי, ואחר כך שכנים אמרו לנו שהגיעו בלשים לדירה אחרת, באותו מיקום כמו שלנו רק בבלוק מקביל", סיפרה הבת. "קשה לי לראות את אמא שלי במצב כזה. אלה לא רק הפציעות בכל הגוף, אלא בעיקר המצב הנפשי, השפילו ורמסו אותה בלי סיבה".

במשטרה התעקשו כי לא מדובר בטעות בזיהוי אלא בבדיקה לגיטימית בעקבות מידע שהגיע לידיהם. "שלושה שכנים התלוננו כי בדירה הזו מתבצע סחר בסמים", אמר מפקד משטרת זבולון, ניצב משנה אילן סרדל. "האישה סירבה לפתוח את הדלת לשוטר, סירבה להזדהות והשתוללה. לו הייתה פותחת את הדלת, מציגה תעודת זהות, מסבירה את הדברים ומדברת יפה, הדברים היו נראים אחרת", אמר. "השוטרים פעלו כשורה ועל פי סמכותם".

נצ"מ סרדל אישר כי האישה אינה חשודה בדבר, וכי בדירה לא התגלו סמים. הוא הוסיף כי היא רשאית לפנות בתלונה למחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים.

מעצר שווא בערב חג ראש השנה: "גררו אותי על הרצפה"
מעצר שווא בערב חג ראש השנה: "גררו אותי על הרצפה"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה