ריב על חניה: השוטר יניב לוי רושו תקף אזרח וישלם 35 אלף שקל

ת"א 26089-02-12 , בית משפט השלום ירושלים , 28/09/2014  , בפני השופטת: דורית פיינשטיין
 ריב על חניה: שוטר תקף אזרח וישלם 35 אלף , עו"ד הילל בבייב , ynet , 5.10.2014

חניך בקורס קצינים הכה נהג בקניון מלחה לעיני בנו ועוברי אורח. חקירת מח"ש נסגרה והוא לא הודח מהקורס, אבל בתביעה האזרחית הוא הפסיד

השערוריות והתסבוכות המשפטיות שאופפות את המשטרה אינן רק מנת חלקה של הקצונה הבכירה: בעת שהיה חניך בקורס קצינים של המשטרה תקף יניב לוי רושו אזרח בגלל ויכוח על חניה בקניון מלחה בירושלים, והכה אותו לעיני בנו ולעיני עוברי אורח. חקירתו במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) הסתיימה ללא תוצאות, והקורבן בחר לתבוע אותו אזרחית בבית משפט השלום בירושלים, שקבע לאחרונה שעל לוי רושו לפצות אותו ב-35 אלף שקל.

האירוע המדובר התרחש בינואר 2009. שני הנהגים זיהו מקום פנוי בחניית הקניון והקורבן היה זה שנכנס אליה ראשון. לוי רושו, שלא היה בתפקיד באותו יום, חסם אותו ועזב את המקום. כשחזר התובע עם בנו למכונית והבין שאינו יכול לצאת, הוא המתין ללוי, וכשזה הגיע התפתח ביניהם עימות אלים.

לדברי עדי ראייה השוטר הפיל את הנהג על הרצפה והכה אותו לעיני בנו הקטין, שעמד לידו וצעק "אבא, אבא". האירוע הסתיים עם הגעת המשטרה למקום, גביית עדויות וחקירתו של הקורבן באזהרה.

בעקבות סגירת החקירה במח"ש הגיש הנהג תביעה לפיצוי על עוגמת הנפש שנגרמה לו ולבנו. הוא טען שהשוטר איים עליו שירשום לו דו"ח, אף שלא היה בתפקיד, והחל למלא את פרטיו בפנקס. כשניסה לחטוף מידו את הפנקס, הלה השכיב אותו על הרצפה והכה אותו.

התובע הוסיף כי אף שבמח"ש החליטו לסגור את התיק נגד לוי רושו, נציבות תלונות הציבור במשטרת ישראל מצאה את תלונתו מוצדקת והודיעה כי יינקטו נגדו הליכים משמעתיים.

השוטר אישר בבית המשפט שהושעה לכמה חודשים מקורס קצינים. להגנתו הוא טען שהתגונן מול תוקפנות, והוסיף כי לתובע יש עבר פלילי שניסה להסתיר.

נהג כאחרון הבריונים

אחד העדים סיפר בבית המשפט שפנה ללוי רושו וביקש להפסיק, אך הנתבע סירב ודרש ממנו את תעודת הזהות שלו. השופטת דורית פיינשטיין מצאה עדות זו מהימנה ביותר. היא גינתה את ניסיונו של השוטר לייחס לתובע מראית של עבריין ורמזה שהשגת המידע הזה נעשתה בניגוד לחוק.

השופטת קיבלה את התביעה ודחתה את גרסתו של לוי רושו שלפיה התובע נהג כלפיו באלימות. לדבריה, לכל היותר עורר התובע פרובוקציה קלה שלא היוותה כל איום והנתבע הגיב בחוסר פרופורציה: ריתק אותו לרצפה, הכה אותו ובעט בו, והמשיך בכך גם לאחר שעוברי אורח ביקשו שיפסיק.

בהקשר זה התייחסה השופטת גם להבדלים בין הנצים: "התובע היה ביום האירוע כבן 55, ובמועד שהעיד בפני התרשמתי כי מדובר באדם צנום ולא בריא. לעומתו הנתבע היה בשעתו כבן 32... ובעת עמידתו בפניי ניתן היה להתרשם כי הוא בעל מבנה גוף אתלטי וחזות ספורטיבית".

השופטת גינתה את לוי רושו, שנהג "כאחרון הבריונים", והדגישה כי בנוסף לפרץ האלימות הוא גם ניצל לרעה את תפקידו. היא חייבה את השוטר לפצות את התובע ב-35 אלף שקל ובהוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של 9,000 שקל.

ריב על חניה: השוטר יניב לוי רושו תקף אזרח וישלם 35 אלף
ריב על חניה: השוטר יניב לוי רושו תקף אזרח וישלם 35 אלף

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה