הנהלת בתי המשפט התעקשה - ותשלם עוד הוצאות

הנהלת בתי המשפט התעקשה - ותשלם עוד הוצאות , איתמר לוין , news1 , ינואר 2015



צ'רניאק. העובדה הוכחה [צילום: בוצ'צ'ו]

רת"ק 11987-10-14, הנהלת בתי המשפט נ' לורי שם-טוב / החלטה

בית המשפט המחוזי דחה את בקשתה של ההנהלה לערער על חיובה לפצות בלוגרית שהוחזקה אזוקה בפרהסיה וחייב אותה בתשלום הוצאות בסכום הכפול מכלל הפיצוי בו חויבה בתביעות קטנות
  
הפסד נוסף להנהלת בתי המשפט במאבקה מול הבלוגרית והפעילה החברתית לורי שם-טוב. שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, עופרה צ'רניאק, דחתה (18.1.15) את בקשת ההנהלה לערער על חיובה לפצות את שם-טוב, ואף חייבה אותה בהוצאות בסכום כפול מכלל חיובה המקורי.

שם-טוב הגישה תביעת פיצויים בטענה שהוחזקה אזוקה בפרהסיה במשך למעלה משעתיים (ע"י מאבטחת מרינה אוסיפוב), לאחר שנחשדה (שלא בצדק) כאילו היא מקליטה דיון בבית המשפט למשפחה (שופט נפתלי שילה). בית המשפט לתביעות קטנות קבע, כי משמר בתי המשפט אכן פעל שלא כדין, במיוחד לנוכח העובדה שקיימת תחנת משטרה סמוכה ושניתן היה להעביר אליה מיידית את שם-טוב. הנהלת בתי המשפט חויבה לפצות את שם-טוב ב-1,500 שקל ולשלם לה הוצאות של 700 שקל.

מרינה אוסיפוב - מאבטחת בית משפט לענייני משפחה רמת גן
מאבטחת מרינה אוסיפוב - עצרה בברוטליות את האמא ל' והוחזיקה אותה באיזור פתוח לקהל של בית המשפט למשך כשעתיים ועשרים דקות כשהיא אזוקה בידיה – חלק מן הזמן כשהידים מוחזקות מאחורי הגב וחלק מן הזמן מלפנים.

הנהלת בתי המשפט (עו"ד אהרון גל) ביקשה לערער על פסק הדין, לבטלו ולהעביר את הדיון לבית משפט השלום. הבקשה כללה, על נספחיה, למעלה מ-200 עמודים במטרה להוכיח ששם-טוב היא תובעת טרדנית. אולם כבר בדיון המליצה צ'רניאק למדינה לחזור בה מן הבקשה - ומשזו סירבה, נדחתה הבקשה.

צ'רניאק אומרת, כי אין מקום להעסיק את בית משפט השלום בדיון על 2,200 שקל, כאשר "גם עורך דין גדול שבגדולים לא יוכל לשנות מהעובדה שהוכחה והיא כי המשיבה הושבה אזוקה זמן רב בפומבי עת שהיה ביד המאבטחים להחזיקה במעצר במקום מוצנע יותר בבית המשפט". בשל סירובה של המדינה לחזור בה, חייבה אותה צ'רניאק בתשלום הוצאות נוספות בסך 5,000 שקל.


הנהלת בתי המשפט התעקשה - ותשלם עוד הוצאות , איתמר לוין , news1 , ינואר 2015
הנהלת בתי המשפט התעקשה - ותשלם עוד הוצאות , איתמר לוין , news1 , ינואר 2015

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה