בריונים במדי משטרה - תחקירים ערוץ 10 - 7 בנובמבר 2010

נוב׳ 2010 - מדוע מפגש של אזרח שומר חוק עם שוטר במדים צריך להסתיים באלימות כלפי אותו אדם? "לא קרעו לי את הצורה, כמעט הרגו אותי" , אומר אחד מאלה שנפגעו. חדשות 10 בסדרת כתבות על התופעה הקשה בחברה ובמשטרת ישראל - באדיבות תכנית התחקירים של ערוץ 10




כשמבקשים ממשטרת ישראל נתונים על מימדי אלימות שוטריה נתקלים בהתחמקות. המשטרה שמצטיינת בהצגת נתונים על מלחמתה בפשיעה, לא יודעת לספר כמה נתוני אלימות שוטרים היו בשנים האחרונות.

אך למרבה הפלא, ישנם סיפורים רבים של אזרחים תמימים שנתקלו בזרוע האלימה של החוק, שוטרים שמתאמים עדויות כדי לתפור תיקים לאזרחים, ואנשים שכמעט וישבו בכלא, במקום השוטר האלים.

"אזרח שחוטף מכות משוטר, קשה לו מאוד להוכיח בבית המשפט ששוטר סתם כך הכה אותו", מסביר עו"ד פיני פישלר, הידוע במאבקו נגד שוטרים עבריינים. "אני צועק שהמשטרה שלנו, או יותר נכון שוטרים במשטרה הם שוטרים אלימים, מתוסכלים, שמוציאים את זעמם לעבר אזרחים חפים מפשע. לא מדובר בתפוחים בודדים, אלא בארגזים שלמים".

"אתה מרגיש שאתה עומד למות"

כך למשל במקרה של ד"ר אלכס פייגין, שמטפל בחולים סופניים, ועבר אירוע משנה חיים במפגש עם שוטרי משטרת פתח תקווה, בשנת 2004. "כאשר שוברים לך גב, וארבע צלעות בשלושה מקומות אתה מרגיש שאתה עומד למות", אמר פייגין, "לא קרעו לי את הצורה, כמעט הרגו אותי".

העניין החל כאשר הד"ר ורעייתו ארחו זוג חברים לארוחה בביתם, לאחר שיצא להחזיר את החברים במכוניתו. אז, ניסה החבר לשכנע את הרופא לישון אצלו ולא לחזור לביתו. לפתע הותקפו השניים על ידי שני אנשים שלא הזדהו כשוטרים. רק לאחר שקראו להם להפסיק ודחפו אותם, שמעו פייגין וחברו כי התוקפים הם שוטרים וקפאו על מקומם. אלה בתגובה, החלו למשוך אותם.

בצילומים שהנציחו את המקרה, נראים השוטרים שהם מכים באלימות, בועטים ומשתמשים באזיקים כנגד פייגין, שכבר היה קשור על הכביש. גם אחרי שהועבר עם חברו לחקירה בתחנה, נמשכה ההתעללות. "שלושה שוטרים עצרו אותי בפרוזדור והתחילו להרביץ. אני שואל 'למה למה?', וענו לי 'כי אתם רוסים מסריחים'. לא יכולתי לדבר".

צילומי הרנטגן שצולמו בבוקר שלמחרת מספרים את כל הסיפור. שברים בעצם הזנב, בארבע צלעות של הד"ר, לאחר שטיפול רפואי נמנע ממנו לאורך כל ליל המעצר. בסופו של דבר, משטרת פתח תקווה העמידה את פייגין באשמת תקיפת שוטר בכתב אישום שלדבריו פוברק מתחילתו ועד סופו. כשהוא מאוים על ידי המשטרה, נאלץ הד"ר להגיע להסדר טיעון עם המשטרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה