לורי שם טוב: הארכת מעצר מעבר ל 9 חודשים מיום הגשת כתב האישום

ינואר 2018 - הקלות הבלתי נסבלת בה נפגעים זכויותיה החוקתיות של עצירה. לורי שם טוב, עיתונאית, אמא נפגעת משרד הרווחה, עצורה מזה כשנה על פרסומים מכפישים נגד שופטים ועובדי ציבור שלכאורה פרסמה. משפטה טרם החל ואין לה גישה לחומרי חקירה בניגוד לחוק. מדובר בעבירות שאינן מקיימות עילת מעצר ליום אחד. השופט אורי שהם בטרם שמע הסנגור, אמר בתחילת הדיון כי אין מצב שלורי תשוחרר.



 

הארכת מעצר ללא הנמקה

 
השופט אורי שהם האריך מעצר העיתונאית לורי שם טוב מעבר ל- 9 חודשים ללא הנמקה. הדיון התקיים בבית המשפט העליון בירושלים ב- 07.01.2018 בפני השופט אורי שהם ע"פ בקשת הפרקליטות להארכת מעצרה של העיתונאית לורי שם טוב מעל 9 חודשים מיום הגשת כתב האישום.
השופט אורי שהם בפתח הדיון קבע כי "ללא תסקיר חיובי עם אפשרות למצוא מפקחים וערבית מתאימים אין מצב שהיא (העיתונאית לורי שם טוב) תשוחרר", וזאת עוד בטרם שמע את עמדת הסנגוריה והתביעה בנושא.
עו"ד יהונתן רבינוביץ' טען כי לשם טוב לא מתאפשר לעיין בחומר החקירה כשהיא בבית הכלא, וגם הציג דוגמאות של מקרים חמורים יותר ממה ששם טוב מואשמת (פרסומים מכפישים באינטרנט), של סחיטה באיומים של עשרות קשישים, או העלמות מס שבהם הנאשמים שוחררו עקב הימשכות הליכים.

אורי שהם החליט מבלי להתייחס לטיעוני הסנגוריה

השופט אורי שהם החליט ע"פ המתווה שפתח בו בתחילת הדיון טרם שמיעת הצדדים והוא להמתין לתסקיר המבחן.
נכון להיום (29.01.2018) תסקיר המבחן פסל את כל המפקחים, וממתינים לאפשר לק. מבחן חדש להיכנס לבית הכלא ולדבר עם לורי שם טוב לתחילת המבחן.

לצפיה בפרוטקול הדיון בש"פ 10235/17 מה- 07.01.2018:
https://drive.google.com/file/d/1zlY9L80NKqKYjDLzfquABuKZrhQqrcR_/view?usp=sharing

לצפיה בהחלטת השופט אורי שהם בש"פ 10235/17 מה- 07.01.2018:
https://drive.google.com/file/d/1YMbSFXE0DihQVJbkhJCi_4Ij_ueA8moj/view?usp=sharing

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה